Jobb Doktorand i experimentell kvantinformation och kvantoptik Stockholms län Stockholms universitet - jobberbjudanden

Jobbtitel:
Doktorand i experimentell kvantinformation och kvantoptik

vid Fysikum. Sista ansökningsdag: 2016-05-02.

Projektbeskrivning

Ämne: fysik

Detta vetenskapsområdet har under de senaste åren lett till många framgångsrika resultat i olika experiment. Kvantinformationsvetenskapen har också vitaliserat diskussioner om grunderna i kvantmekanikens teori, såsom frågor kring lokalitet och kontextualitet. Målen för projektet är nanofabrikation och karakterisering av kvantkomponenter och deras användning i kvantkommunikation och kvantkryptografi. För mer information, se: www.kiko.fysik.su.se.

Forskningsgruppen består av fyra seniora medlemmar och fem doktorander. Gruppen är medlem i Linnécentret för Avancerad Optik och fotonik (ADOPT) och i Albanova Laser Laboratory vid Albanova University Center, Stockholm.

Behörighetskrav

Grundläggande behörighet har den som avlagt examen på avancerad nivå, fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller på annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper.

För den särskilda behörigheten att antas till en doktorandplats i fysik eller teoretisk fysik ska man ha en kandidatexamen (el. motsv) i fysik, totalt ha kurser i fysik på avancerad nivå motsvarande 60 högskolepoäng och ha gjort ett självständigt arbete/examensarbete om minst 15 högskolepoäng på avancerad nivå (detta kan räknas in i kravet på avancerade kurser). För sökande till kemisk fysik kan kravet om fysikkurser helt eller delvis ersättas av kurser i kemi. För studerande som gått enligt utbildningssystem innan Bolognasystemet infördes behöver kravet om kandidatexamen inte vara uppfyllt.

Språkkunskaper i engelska motsvarande Engelska B på gymnasiet krävs.

Som doktorand får endast den anställas som antas eller redan är antagen till utbildning på forskarnivå vid en högskola. Vid anställning som doktorand/antagning till utbildning på forskarnivå ska avseende fästas främst vid graden av förmåga att tillgodogöra sig utbildning på forskarnivå.

Urval

Urval bland de sökande görs med hänsyn till förmågan att tillgodogöra sig utbildning på forskarnivå. Kriterier som används för att bedöma denna förmåga är: den sökandes dokumenterade ämneskunskaper med relevans för forskningsområdet, förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på såväl svenska som engelska, förmåga till analytiskt tänkande, kreativitet, egen initiativrikedom och självständighet samt samarbetsförmåga. Som underlag för bedömningen används tidigare studier och betyg, kvalitet på det självständiga arbetet, referenser, relevant erfarenhet, intervjuer samt den sökandes skriftliga motivering för ansökan.

Anställningsvillkor

En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år. Anställningen får förnyas med högst två år i taget. Den sammanlagda anställningstiden får dock inte vara längre än vad som motsvarar fyra års utbildning på forskarnivå på heltid.

Den som är anställd som doktorand ska främst ägna sig åt sin egen utbildning på forskarnivå men får arbeta högst 20 % med utbildning, forskning och administration.

Observera att b

Timmar per vecka: Heltid/ Ej specificerat

Arbetsgivare Namn: Stockholms universitet

Arbetsgivare adress: Stockholm 10691 Stockholm

Jobb kort beskrivning: University and higher education teachers

Administratör med glimten i ögat -

Om ossAutorekrytering är rekryteringsföretaget för dem som redan jobbar, eller vill jobba, i motorbranschen. Gemensamt för alla de kandidater vi kommer i kontakt med, är att de vill ha ett jobb att trivas med. Att utmanas av.
Autorekrytering AB - 2016-05-02 - Stockholms län

Butiksmedarbetare/Butikssäljare -

Cleanhouse Scandinavia är en växande och framgångsrik grossistverksamhet inom städmaterial/kemikalier, städmaskiner och arbetskläder. Vi har just nu 13 anställda och söker en butiksmedarbetare till vår butik
Cleanhouse Städmaterial & Hygien In - 2016-08-02 - Stockholms län

Butikspersonal till Brommas skönaste bageri -

Food service counter attendants
Park bageri och konditori är ett hantverksbageri som gör matbröd, vetebröd, konditorivaror och lättare luncher. Bageriets kunder är framförallt dem som bor i området och en stor del av dessa är stammisar som
PARK BAGERI OCH KONDITORI I ÄPPELVIKEN AB - 2016-03-15 - Stockholms län

Butikssäljare Sveavägen 20 timmar i veckan -

Om LidlVi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt
Lidl Sverige KB - 2016-06-09 - Stockholms län

Drivna projektledare -

Policy administration professionals
KTA Support Sjukvård Karolinska Trial Alliance (KTA) är en klinisk forskningsverksamhet som verkar för att stimulera, koordinera och genomföra kliniska studier i Stockholms Läns Landsting (SLL).KTA tillhör Karolinska Universitetssjukhuset
Karolinska Universitetssjukhuset - 2016-05-21 - Stockholms län

Foliemontör -

Sign writers, decorative painters, engravers and etchers
Rix90 är ett producerande reklamföretag i södra Stockholm.Vi har sedan tidigt 80 tal varit verksamma inom branschen och producerat och monterat olika typer av självhäftande folie
Rix 90 AB - 2016-09-11 - Stockholms län

Innesäljare / kundtjänst inom VVS till Oras i Solna -

Plumbers and pipe fitters
Tillsammans med Oras, nordeuropas ledande tillverkare av blandare, söker TNG personal till Oras kundsupport / innesäljfunktion. Har du en bakgrund inom sanitet och vill ta klivet till kundsupporten eller har du arbetat med servicefrågor
TNG Group AB - 2016-03-17 - Stockholms län

Innesäljare som kan göra guld av skräp!!! -

Contact centre salespersons
Kan du väcka intresserad för våra lösningar hos nya kunder? Är du en duktig innesäljare som vill ha belöning för dina resultat samtidigt som du utvecklar dina säljförmågor? Då är du vår
NM TRADING & TRANSPORT AB - 2016-02-22 - Stockholms län

Innesäljare till välkänt mediehus -

Framtiden AB - 2016-04-07 - Stockholms län

\"IT-rekryteringsträff\" sälj- och partneransvarig inom IT -

Välkommen att delta på IT-rekryteringsträff fredagen den 26 februari mellan kl. 10-11 (drop-in) Plats: Arbetsförmedlingen City, Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget Ta med flera exemplar av ditt CV och förbered dig för en
MSemploy AB - 2016-02-18 - Stockholms län

Jobba som fundraiser i sommar -

Contact centre salespersons
Greenpeace arbetar aktivt för en frisk, välmående planet både för oss och kommande generationer. Vi är en oberoende miljöorganisation som inte tar emot pengar från staten eller näringslivet. Därför
Greenpeace Norden - 2016-08-02 - Stockholms län

Kolonial ansvarig -

Kolonial ansvarig sökes för hel/del-tidstjänst på Matrix Skogås (en del av matrebellerna)Tidigare erfarenhet av liknande arbete är ett krav. Sökande måste vara stresstålig, kunna hantera många bollar
MATRIX SKOGÅS - 2016-03-25 - Stockholms län

Mediatekniker med omvärldsintresse sökes till SVT:s mediacenter -

Broadcasting and audiovisual technicians
Är du en kommunikativ och stresstålig person med ett stort intresse för omvärlden och dess nyhetsflöde? Har du samtidigt en bakgrund inom mediaproduktion från tidigare arbete eller studier? Då kan du bli SVT:s nya
Academic Work - 2016-09-11 - Stockholms län

Modersmålslärare i ungerska -

Primary school teachers
Modersmål & Språktjänster i Sverige AB söker en modersmålslärare i ungerska1 platsTjänstgöringsgrad: ca 8,3 %Undervisning i modersmål och studiehandledning.Tjänsten är förlagd till två
Modersmål & Språktjänster i Sverige - 2016-02-15 - Stockholms län

Nikita Hair öppnar nytt i Täby C -

Hairdressers
Nikita Hair är Nordens största och ledande frisörkedja med 33 salonger i Sverige.I över 30 år har våra duktiga frisörer haft flera miljoner kundbesök och vi står varje dag redo med sax, kam och goda råd
Nikita Hair Sweden AB - 2016-04-07 - Stockholms län

Personlig assistent med fokus på träning Sthlm -

Home-based personal care workers
Vi söker nu en personlig assistent till en 17-årig tjej i Stockholmsområdet, som bor växelvis i Älvsjö/Herrängen och Mälarhöjden. Hon är en mycket glad, aktiv och impulsiv flicka som har omfattande kommunikations-
NORDICA ASSISTANS AB - 2016-02-15 - Stockholms län

Personlig assistent -

Home-based personal care workers
Vi söker en kvinnlig personlig assistent, 20-45 års åldern, för deltidsarbete hos en aktiv kvinna i 35-årsåldern från mitten av juni till mitten av augusti. Det kan eventuellt också vara aktuellt med förlängning
ANNALUNDA AB - 2016-02-18 - Stockholms län

Personlig assistent till 8-årig flicka i Djursholm -

Home-based personal care workers
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är
Humana Assistans AB - 2016-02-28 - Stockholms län

Personligassistent, Sensus Personlig Assistans -

Home-based personal care workers
Söker Dig som är kreativ, flexibel, självgående och ansvarsfull. Du MÅSTE kunna jobba sena kvällar, dagar och helger.Du bör bo i Södertälje med omnejd, inneha ett B-körkort.Vara rökfri och kunna
Sensus Personlig Assistans - 2016-04-15 - Stockholms län

Receptionist till sommaruppdrag - start i april -

Receptionists (general)
Är du en social och noggrann person med en god känsla för service? Skulle du vilja jobba i en administrativ och utåtriktad roll på en trevlig arbetsplats? Då är det dig vi letar efter!BeskrivningPerido söker
Perido Skills AB - 2016-03-11 - Stockholms län

Second line/Onsite tekniker -

Information and communications technology user support technicians
Din nya tjänstHar du 2-5 års erfarenhet inom IT, kanske har du jobbat på en stor servicedesk men är redo att ta klivet vidare och ta hand om lite mer komplicerade felsökningar?
Thalamus - 2016-09-11 - Stockholms län